مصاحبه آرشیو خبر ها
نظرات پیرلو پس از بازی‌های یووه را دوست ندارم

نظرات پیرلو پس از بازی‌های یووه را دوست ندارم

به نظر من یوونتوس تنها تیمی است که می‌تواند اینتر را در راه قهرمانی تهدید کند. میلان بیش از اندازه فرصت‌سوزی می‌کند و بعید است با این روند شانسی برای فتح اسکودتو داشته باشند. در عوض یووه تیمی در حال رشد است؛ هرچند این رشد با نوعی گیجی و بی‌نظمی و البته محدودیت‌هایی مشخص همراه است.

 

صحبت های بالا بخشی از مصاحبه ی Mario Sconcerti، مفسر صفحات ورزشی Corriere della Sera بود.

 

وی در ادامه گفت:

 

نمی‌خواهم تمام تقصیرات را به گردن پیرلو بیاندازم که این آسان‌ترین کار ممکن است؛ به هر حال باید پذیرفت که او مسئولیت‌ها و محدودیت‌های خودش را دارد. یکی از پر مناقشه‎ترین یوونتوس‌های بیست سال اخیر به او سپرده شده و این فی‌نفسه اعطایی پرمخاطره و چالش‌آفرین است.

 

وی ادامه داد:

 

نمی‌توان به برخی از تمهیداتِ خوب پیرلو نیز بی‌‎اعتنا بود؛ او از دنیلو یک رهبر قابل‌اتکا در خط دفاعی تیم ساخته که این به شدت قابل احترام و تحسین است. پیرلو به وضوح نشان داده که برای تمام بازیکنان تیمش ارزش قائل است و روی همه آنها حساب باز کرده است. با اینکه یووه در این فصل فاقد یک گزینه مقتدر در نقش مهاجم میانی و همینطور مهاجم جانشین است اما پیرلو تلاش کرده تا جایی که می‌تواند این حفره را بپوشاند.

 

ماریو در ادامه گفت:

 

با این حال اظهارنظرات او پس از بازی‌های یووه را دوست ندارم. اینکه او تقصیرها را به گردن برخی از جزئیات بیاندازد یا مثلاً جوان بودن تیم را عامل ناکامی قلمداد کند چندان منطقی نیست. مثلاً کیه‌زا هرچند در زمره بازیکنان جوان دسته‌بندی می‌شود اما حقیقت این است که او دست‌کم 5 سال مستمر به عنوان بازیکن ثابت در رقابت‌های پر فشار سری آ بازی کرده و صرفاً به خاطر سن تقویمی اندکش نمی‌توان واژه «جوان» را به معنای «کم تجربه» برایش به کار برد.

 

وی در پایان گفت:

 

در مورد آینده یووه و رونالدو نیز فکر می‌کنم پای خیلی چیزها در میان باشد و عوامل مختلفی در ادامه یا قطع همکاری دخیل باشد. وقتی تیمی به سراغ ستاره‌ای مثل رونالدو می‌رود و تمام اهداف و رویاهایش را با وجود و حضور او هدف‌گذاری می‌کند و وقتی به گلزنی‌ها و کاریزمای بالای یک فوق‌ستاره تا این حد اعتیاد پیدا می‌کند دیگر صحبت از پایان همکاری بدون جانشینی همسطح با او بسیار دشوار خواهد بود. موراتا و بازیکنانی از جنس او شاید تا پیش از پیوستن رونالدو گزینه‌هایی قابل قبول برای خط حمله یووه به حساب می‌آمدند اما در دوران پسارونالدو چاره‌ای جز داشتنِ ستاره‎ای اگرچه نه الزاماً در اندازه‌های او اما در کمترین فاصله کیفی با این بازیکن نیست. یوونتوس برای کسب سرمایه‎‌های اقتصادی، اقناع هوادارانی که با رونالدو مطالبات‌شان افزایش یافته و اعتبار مضاعفی که باشگاه پس از پیوستن رونالدو به این باشگاه به‌دست آورده، باعث می‌شود تا یووه نتواند به آسانی تصمیمات انتحاری بگیرد.

 

ارسالی از: حامد وحیدی / جامعه ی مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: